Phaedra Mensen – voorzitter

is onderneemster en heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van (international) business, marketing en innovatie – zowel in de commerciële sector als in organisaties zoals Artsen zonder Grenzen en Oxfam (Novib). Ze is de oprichtster van Spoony en de Gezonde Smikkelweken en momenteel binnen de combinatie Madaga / Spoony verantwoordelijk om zoveel mogelijk kinderen door Spoony een gezond voedingspatroon te geven, met een hoofdrol voor groenten. Phaedra is tevens moeder van 3 dochters.

Fokko Dijkstra – financiën

is getrouwd en vader van 1 dochter en 2 zonen. Hij heeft met veel plezier al meer dan 10 management banen gedaan en daarin veel ervaring opgedaan op het gebied van financïen, besturing, programma management en operationele processen. Al zijn banen heeft hij gehad binnen KPN. Een organisatie die continue verandert, zich in een zeer concurrerende wereld begeeft en ambitieus is op commercieel, technologisch en sustainability terrein. Hij is trots om zijn steentje te kunnen bijdragen aan Stichting Spoony omdat het belangrijk is dat zoveel mogelijk (ouders van) kinderen door Spoony leren over groenten en zo een gezond voedingspatroon krijgen.

Robin Clements – algemeen lid

is getrouwd en vader van drie kinderen. Robin is werkzaam bij KPN als EVP van het bedrijfsonderdeel Customer Value en Proposition. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de marketing, productmanagement en media van de consumentenmarkt. Hiernaast is hij lid van de Raad van Commissarissen van DAS Holding én is onderdeel van het comité van het bevrijdingsfestival Utrecht. Robin is een fervent pleitbezorger voor de gezondheid van kinderen en gelooft dat gezond eten een belangrijke rol speelt in het opvoeden van gezonde volwassenen. “Gezondheid leidt tot geluk en dat geldt voor kinderen misschien nog wel meer dan voor volwassenen.”

Harm Jan Driessen – algemeen lid

Harm Jan Driessen (64) heeft vanuit verscheidene functies en verantwoordelijkheden een brede ervaring opgebouwd in zowel de commerciële als overheidssector. Toen Phaedra haar voormalige KPN management team gevraagd had om een adviserende rol te vervullen in haar zeer sympathieke Spoony initiatief en de opgetelde ervaring beschikbaar te stellen, was het snel besloten met veel plezier bij te dragen aan preventie een gezonde nieuwe generatie.

Beleidsplan Stichting Spoony

Vacature voorzitter bestuur Stichting Spoony